Het einde is in zicht...

19 oktober 2017 - Leonay, Australië

Jaja, nog maar 52 dagen te gaan en dan zit mijn tijd hier er alweer op.. Het gaat nu wel echt heel erg snel! En aan de andere kant ook weer langzaam, het is een beetje dubbel. Aan de ene kant wil ik heel graag iedereen weer zien en lekker thuis zijn maar aan de andere kant wordt het afscheid hier ook heel erg moeilijk en weet ik dat ik waarschijnlijk niet zo snel weer hier hier zal terug komen en het toch als een tweede thuis is gaan voelen. Zo waren ze 2 weken terug een weekendje weggeweest en bij terugkomst sprong Winnie mij in de armen dat ze mij zo gemist had en wou me ook niet meer los laten.. Maar zo ver is het gelukkig nog niet

Georgia is maandag 9 oktober 9 geworden, dus hebben we zondag 8 oktober dit gevierd, althans, dat was de planning. We zouden naar Wet 'n Wild gaan, dit is een groot waterpark met van allerlei glijbanen. Maaaar... het was een dag zoals thuis in Nederland. Heerlijk! Het regende... Dus toen was het echt Wet 'n Wild. Ergens vond ik het helemaal niet erg dat we niet gingen, aangezien ik wat verhalen had gehoord over geblesseerde mensen. En aangezien ik zelf ook wel wat onhandig kan zijn zag ik het wel weer gebeuren dat er iets mis zou gaan. Dus zijn we maar (veilig) gaan bowlen, ook leuk. Haha al zeg ik nu wel dat dat veilig was, maar dat viel ook nog wel tegen hoor met Winnie die met ballen aan het rondsjouwen was. Ballen die vielen, achteruit rolden, stuiterden... Ben blij dat mijn 10 tenen nog aan mijn voeten zitten.

Verder ben ik afgelopen weekend naar Cockatoo Island geweest. Mijn pake (opa in het fries) is daar 21 geworden en heeft zijn verjaardag toen daar gevierd in 1961. En nu wou ik graag nu ik nog 21 was daar ook heen gaan om even in zijn voetsporen te lopen. Dus in mijn laatste als 21 jarige week ben ik daar heen geweest samen met Anna en Leonie. We moesten eerst naar Sydney en vanaf daar nog 20 minuutjes met de Ferry. Het was erg bewolkt, maar om eerlijk te zijn (dit zou ik nooooit zeggen in Nederland) was ik blij met een dag even geen zon! Het is elke dag echt al erg warm (rond de 30 graden). En in de stad is dat nog erger.

Ik had dus verwacht omdat het Cockatoo Island heet dat er een hele hoop cockatoo's (kaketoe's) zouden zijn, nou ik heb er wel geteld wel 0 gezien! Heb echt gezocht hoor, maar die meeuwen veranderden echt niet in kaketoe's. Het eiland is trouwens nu meer een soort museum met allerlei oude scheepsstukken en oude gebouwen van wat ze daar vroeger deden, zoals ik van Pake heb begrepen is dat daar boten binnenkwamen en werden opgeknapt, geverfd en gemaakt. Heel veel foto's natuurlijk gemaakt en doorgestuurd naar hem en hij herkende er ook nog een hoop van! Dat is wel heel leuk natuurlijk dat het niet veel veranderd is daar. Ook vond ik het wel gek om ergens te zijn waar Pake zo lang geleden is geweest op de zelfde leeftijd als dat ik nu ben. Dus 's avonds toen we belden had ik het erover dat die echt nog een keer naar Australië moest komen. Maar naar Nieuw Zeeland zijn we allebei ook nog niet geweest, dus wie weet gaan we ooit nog eens samen! Zou leuk zijn! Wie kan dat nou zeggen, met haar opa op reis!

Ook ben ik van de week nog een dagje met vrienden van mijn moeder en van de tennis op pad geweest die nu 6 weken naar Australië (& Nieuw Zeeland) zijn. Ze hebben hier familie wonen dus die komen hier wel vaker. Was erg gezellig! Zijn naar de kabelbaan in de Blue Mountains geweest en naar de welbekende three sisters. Heel fijn om weer even Nederlands te praten, al moet ik zeggen dat ik momenteel makkelijker engels praat dan nederlands. Omdat ik over het nederlandse nu moet na denken en het engelse veel meer automatisch gaat. Grappig hoe zoiets zo snel kan veranderen eigenlijk. Ook hadden ze speculaas kruiden meegenomen vanuit Nederland. Daar had ik om gevraagd omdat ik graag pepernoten met de meiden wou gaan bakken. Speculaas kennen ze hier niet echt. En de meiden vonden de nederlandse speculaas koekjes wel ERG lekker! Heb er zelf geen 1 gehad, waren al verdwenen voordat ik het wist.

Nouja, mijn laatste week als 21 jarige dus.. Zaterdag wordt ik alweer 22.. Help! Ik ga naar de 30!! Toch wel raar om hier jarig te zijn, ik heb eindelijk eens prachtig weer op mijn verjaardag! Dat zal ik in Nederland mijn hele leven niet gaan mee maken. Opa en oma van Georgia en Winnie, de ouders van Jo komen zaterdag, de familie waar ik heen zou gaan voor mijn 2e au pair job (wat niet door gaat, zie laatste blog) die komen ook gezellig met de twee meiden en de drie overgebleven au pairs van hier uit de buurt komen en hebben we 's avonds met zijn allen een lekkere aussie barbie (barbecue). Vlees is altijd goed ofcourse!! Haha. En 's avonds dan nog met de meiden gezellig uit!

Ook heb ik al 2 kaartjes uit Nederland ontvangen van Ellen en Donna, echt super lief! Heel leuk om post hier te krijgen! Ben ook heel benieuwd hoe mijn verjaardag gaat zijn hier! Georgia wil al van alles verklappen wat ze bedacht hebben. Maar ik wil het nog niet weten haha. En m'n moeder had een kadootje mee gegeven aan die vrienden die nu hier zijn. Dus moet nu mijn geduld op de proef stellen om het niet alvast uit te pakken! Haha.

Nou ik stop er maar weer mee, dit heeft me ook weer bijna 4 uur gekost, Phil zit naast me te kletsen op de bank. En van alles uit te leggen over acteurs en TV programma's die langs komen.

Dus tot snel maar weer!

1. Rity:
    19 oktober 2017
    Wat geniet ik weer van je verhalen. Ik ga ze missen, maar wel fijn dat je weer naar huis komt. Geniet nog van je laatste weken en vooral van je Australische verjaardag 🥂🎉🎈🎊
  2. Mariëlle:
    19 oktober 2017
    Geniet nog maar lekker van de laatste weken daar. En als ik het vergeet alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
  3. Ellen Schröder:
    19 oktober 2017
    Hoop dat je een leuke verjaardag zult hebben in het zonnige Australie en wat leuk dat je op dezelfde plaats bent geweest als je opa toen hij 21 jaar oud was. Geniet nog van je laatste dagen en tot gauw
  4. Manon Loohuis:
    19 oktober 2017
    Wat een bijzonder verhaal weer, superleuk om te lezen. Ik wens je alvast een supergave verjaardag toe, geniet ervan!! :-) Groetjes Manon - Activity Int.
  5. Angelique Veenhuizen:
    19 oktober 2017
    Hahaha het einde is in zicht en je verhaal word ineens een stuk korter!! Terwijl ik dit sxhrijf zit ik on de zon met 20 graden!! Dus het kan wel Moyra. Wie weet vier jij volgend jaar je verjaardag in nederland in de zon! Wel weer fijn om je terug te zien hoor!! Dat blanke huidje van je zal wel een mooi bruin tintje hebben gekregen . Ik wens je alvast een fijne verjaardag toe maar natuurlijk zal ik je appen op je verjaardag! Geniet nog van de laatste 52 dagen die je tegaan hebt. Je zult zien hoe snel dat nu gaat. Veel plezier !!!! X angelique
  6. Bart:
    19 oktober 2017
    zo snel alweer een verhaal. ze vervelen nooit.
    nog een week of 7, dan ben je terug. wat klinkt dat kort, hè.
    je gaat vast nog hele leuke dingen doen en meemaken. om te beginnen met jouw verjaardag. ze gaan er vast iets leuks van maken. ben benieuwd, hoor.
    voor ons is het de eerste verjaardag zonder jou. ook wel raar trouwens.
    nou, geniet ervan die laatste weken.
    wij hebben hier ook heerlijk weer in de herfst . ik heb zelf wat dagen thuiswerk ingepland. kan ik een beetje bijslapen. alle dagen 5 uur op is slopend.
    je pa xxxx😃
  7. Annette:
    19 oktober 2017
    Wat een avonturen!! Gaaf!
  8. Ineke Van Der Leij:
    20 oktober 2017
    Alvast een hele fijne verjaardag gewenst Moyra!!
    Het wordt vast een super dag! Leuk hoor, je verjaardag in de zon te kunnen vieren. Geniet nog even....mét een snik.....van je laatste dagen 'down under'!!!! Tot gauw! Knuffels van ons beiden.
  9. Tusker Donna:
    20 oktober 2017
    HAAAAAAAAPPY BIRTHDAY!! In aussie tijd ben je al 22 jaar (in Nederlandse tijd nog niet). Klinkt als leuke plannen. Ik hoop dat je een hele mooie verjaardag hebt, een bijzondere zal het absoluut zijn! Ga er van genieten!!
  10. Mary:
    21 oktober 2017
    Hoi Moyra
    van harte gefeliciteerd ,ik ben benieuwd hoe de meissies je gaan verrassen, we hebben weer genoten van je reisverhalen en ga vandaag maar lekker genieten van je feestje.
    veel plezier nog in je laatste weekjes want voordat je het wet zit je weer in ons koude kikkerlandje xxx