Happy 22nd aussie birthday!

24 oktober 2017 - Leonay, Australië

Zaterdag was het dan zover, mijn Australische 22e verjaardag! Wat een super dag heb ik gehad! Denk dat ik wel rustig kan zeggen dat het mijn beste verjaardag is geweest! Iedereen was zo lief en ik ben zo ontzettend verwend!

Vrijdagnacht was ik wakker gebleven omdat ik wist dat mijn pake en oma mij wouden bellen om mijn 00:00 tijd. Kort daarna werd ik ook gebeld door mijn ouders en zusje! Is toch wel een beetje gek hoor, normaal om 00:00 thuis krijg je een hele hoop berichtjes en belletjes gelijk. Maar nu is dat toch een heel stuk minder omdat je in een iets andere tijdzone zit haha.

Dus nu op zaterdagochtend om 9:00 werd ik door een hoop mensen gefeliciteerd en gebeld omdat het toen Nederlandse tijd 00:00 was! Toen ik 's ochtends de woonkamer binnen liep werd ik gelijk bestormd door Georgia en Winnie natuurlijk en kreeg gelijk een zelf gemaakt kaartje van Winnie. Heb weer foto's en video's op deze site gezet van mijn verjaardag trouwens! Daarna ging eigenlijk iedereen weg omdat ze nog boodschappen moesten doen en dat soort dingen. Dus was ik alleen thuis tot en met 3 uur, voelde me toen nog niet zo jarig haha!

Opa en oma (ouders van Jo) kwamen rond 4 uur en om half 5 zou ik Anna en Annika (2 andere au pairs) ophalen van het treinstation. Toen ik terug kwam waren ook Matt en Karen met hun twee meiden er en om half 6 heb ik ook Leonie nog opgehaald van het station. Het was heerlijk weer! Gelukkig maar, want die dag ervoor op vrijdag had het de hele dag heel hard geregend, dat ik echt zoiets had van: Nee he... ben ik nu eindelijk op het zonnige halfrond krijg ik nog een Nederlandse verjaardag!!! Was niet zo, lekker een zonnetje met een blauwe lucht! Dus hebben we gezellig met zijn allen buiten gezeten met lekkere hapjes en drankjes, ze hadden zelfs Old Amsterdam voor mij gehaald. Sowieso hadden ze allemaal dingen gehaald waarvan ze weten dat ik die erg lekker vind! Toen kreeg ik een grote papieren tas met allemaal cadeautjes erin op mijn schoot geduwd door Georgia. Ik moest eerst de kaart uitpakken, ontzettend leuke kaart met een heel erg lieve tekst! (staat ook bij de foto's!) een koala beertje, kaarsjes in de kleuren van Nederland, een Australische vlag, een heel erg mooi zilveren armbandje van Jo en Phil met daarin Topaas. En van Georgia en Winnie ook nog is een bedel van een muzieknoot (omdat ik altijd zoveel zing zei Georgia) voor mijn Trollbead armband. Van de au pairs heb ik 3 flessen wijn en een ketting gekregen, van opa en oma een kaartje met chocola en van Matt en Karen een bos hele mooie blauwe bloemen, en een setje met wat schoonheidsproducten en een koala beertje erin. Oja en van Jo en Phil had ik ook nog een bos bloemen gekregen! Haha. En nog een oja! Van mijn ouders heb ik ook nog een bedel gekregen voor mijn Trollbead armband van twee slippertjes! Die ze mee hadden gegeven aan die Nederlandse vrienden waar ik eerder over vertelde. Dus dat was ook nog eens een heel erg leuk en lief cadeautje!!

'S avonds had Phil een hele lekkere maaltijd van de barbecue gemaakt en hebben we met z'n allen in de tuin gegeten. Barbecue op mijn verjaardag, een primeurtje! Zal waarschijnlijk ook nooit meer gebeuren! Tenzij Natuurlijk Nederland zichzelf plotseling los maakt van Europa en even richting Australië drijft. Je weet maar nooit! En als dessert hadden ze een hele lekkere chocolate mudcake gehaald en allemaal rode vruchten erop gelegd met kaarsjes erop! Super leuk en lief! Ik stuurde de foto door naar mijn ouders op de whatsapp waarop mijn moeder gelijk reageerde: Die had je hier niet gehad hoor!

Later op de avond zijn Annika, Anna, Leonie en ik ook nog naar Panthers geweest waar ik de meest vieze cocktail ooit heb gekregen, waar ik 3 uur over gedaan heb om het op te drinken want dat kregen was 9 hele dollars! En vond het dus zonde om het te laten staan.. Had ik beter wel kunnen doen, voelde me goed beroerd toen ik 's nachts weer in mijn bed lag en de hele zondag erna... De smaak kwam de hele zondag weer terug in mijn mond... Nooit meer! Haha.

Zondagochtend mocht ik weer om 8 uur opstaan omdat ik 9 uur in de auto moest zitten. Je kan begrijpen dat ik mij niet op mijn best voelde na 4 uur slaap en nog een cocktail die steeds omhoog kwam als aandenken. Ik had om 1030 afgesproken met die Nederlandse vrienden van mijn moeder en van de tennis waar ik in mijn vorige blog ook over verteld had waar ik een dagje mee op stap ben geweest. Deze zondag gingen we naar Sydney toe samen met hun zoon, schoondochter en kleinkinderen. Naar een kunstroute, langs Bondi beach en wat andere stranden. Het weer was prachtig en hebben een erg gezellige leuke dag gehad! 'S avonds kwamen er ook nog andere vrienden van die zoon van hun wat toevallig ook allemaal Nederlanders (en zelfs Apeldoorners) waren. Dus het was een grote gezellige Nederlandse Australische barbecue (haha, alweer ja!) Na het eten vrij snel weer naar huis gegaan want moest nog een uur en een kwartier rijden en was helemaal kapot zoals je je misschien wel kan voorstellen. Heb dan ook heerlijk geslapen na een fantastisch weekend!

Zo'n verjaardag wordt moeilijk om nog te overtreffen! En nog moeilijker om te vergeten! Zo dankbaar voor wat ze allemaal voor mij hebben gedaan. Ik heb zo'n geluk gehad met mijn hostfamily. Ik kan mij oprecht niet beter wensen! Ik bedankte Phil gister nog een keer voor de ontzettend leuke verjaardag en die zei ook: "Ik ben blij dat je het heel erg leuk vond! Was bang dat je het misschien saai zou vinden." Nou verre van dat ,dat het saai was!

Inmiddels is de normale werkweek weer begonnen en ben ik nog wat aan het nagenieten van een super weekend! En tegelijkertijd heel erg aan het beseffen dat ik hier over 47 dagen niet meer ben en ontzettend moet gaan genieten van mijn laatste dagen! Wat ik zeker weten doe! En ga proberen om nog wat leuke dingen te doen in mijn laatste weken!

Ik hou jullie op de hoogte! Tot snel maar weer!

En de nieuwe foto's en video's staan er dus ook weer op! Fijne week allemaal! :)

1. Ellen Schröder:
    24 oktober 2017
    Wat super leuk en lief dat ze er zo veel aandacht aan je verjaardag hebben besteed
  2. Pake en Oma:
    24 oktober 2017
    Nou wij hadden al gehoort hoe ,n fijne verjaardag je hebt gehad , gisteren nog over gehad , nou moet je ook ruimte maken in je koffer ,er komt steeds meer bij , nou ja leuk toch en zomer kleren kun jewel daar laten ,als je hier komt is het winter , dus geniet nog maar lekker van de zon fijne tijd nog knuffel Oma
  3. Erna Staal:
    24 oktober 2017
    Alsnog van harte Moyra...leuk om alje enthousiaste verhalen te lezen.
  4. Bauke:
    24 oktober 2017
    Wat een leuke verjaardag en nog wel met mooi weer. Geniet nog even na van de leuke momenten. Nog veel plezier.
  5. Rity:
    24 oktober 2017
    Wat ben je heerlijk verwend Moyra en wat een gezellige dag. Inderdaad een verjaardag om op terug te kijken. Blijft speciaal. Dikke kus,
  6. Gerrie:
    24 oktober 2017
    Fijn dat je zoveel aandacht hebt gehad op je verjaardag! Hier was het stil in de straat zonder jou 😬. Kado’s en extra kleding kan je toch laten opsturen naar NL als het niet in je koffer past?
  7. Angelique Veenhuizen:
    24 oktober 2017
    Hoi moyra!! Nou jij hebt echt een leuke verjaardag gehad. Lekker nagenieten!!
  8. Tante Cobi:
    25 oktober 2017
    Wat leuk om te lezen dat je zo'n fantastische verjaardag hebt gehad...wat een verwennerij en lieve cadeautjes enne......die wijn zou ik maar opmaken voor vertrek 😁
    Groetjes, tante Cobi
  9. Johanna van de Hel. Buurvrouw.:
    27 oktober 2017
    Leuk om je verhalen te lezen.