Laatste maar heftige week!

20 maart 2017 - Kuala Lumpur International Airport, Maleisië

Zo, ik zit nu op het vliegveld van Kuala Lumpur bij een eettentje MET oplaadpunt na honderden rondjes als kip zonder kop te hebben rondgelopen, maakt niet uit, je moet toch wat. Anyway, ik heb hier een tussen stop van 7 uur en 40 minuten, heb net een vlucht van 12 uur erop zitten en na de tussen stop nog 8 uur en 15 minuten vliegen naar SYDNEY!

Dat vliegen blijft toch wel een apart iets, de douane waar je op je sokken moet gaan lopen, je hele inhoud van je koffer bij de douane in allerlei bakjes moet stoppen om vervolgens op je sokken achter de lopende band aan te rennen om al je bakjes maar weer terug te vinden met inhoud en het ook nog met snelheid allemaal weer IN je koffer te stoppen wat er dus net nog netjes ingepakt zat wat nu één grote chaos is en je je koffer niet meer dicht krijgt om dan vervolgens ook nog boze blikken te krijgen dat het allemaal niet snel genoeg gaat, HELP?! De mensen die naast je zitten in het vliegtuig die vertellen dat ze heel vaak met deze vlucht vliegen maar vervolgens ben je de hele vlucht druk bezig om het touchpanel die voor ze hangt uit te leggen omdat ze er allemaal niets van begrijpen haha! En dat slapen dan, ik snap niet hoe die stewardessen er na 10 uur allemaal nog zo fris en fruitig bij kunnen lopen terwijl ik daar met tintelende afgestorven ledematen voor me uit zit te staren als een zombie.

Maar goed, laat ik bij het begin beginnen over de afgelopen laatste week in Nederland! Van twee avonden bij Shabu Shabu tot een dag ziek op de bank! Wat een heftige week nog, veel vrienden gezien, afscheid genomen, leuke dingen gedaan, de laatste dingen nog moeten regelen, halsoverkop nog een reisvaccinatie moeten halen voor de kinkhoest, dat was even een domper! De mensen die me goed kennen weten hoe panisch ik ben voor prikken en naalden dus toen ik een paar weken terug hoorde dat ik geen vaccinaties nodig had was ik heel blij! Totdat ik dus alsnog een berichtje kreeg dat ik er wel een moest halen... Verder nog een tandarts en huisarts bezoekje gedaan. Het is me wel echt tegen gevallen hoeveel ik nog moest regelen om überhaupt weg te gaan! Misschien ook omdat ik alles in 2 weken tijd moest doen, normale mensen hebben daar een maand voor, als het niet meer is. Woensdag waren natuurlijk ook nog de verkiezingen, ik heb daar 's nachts ontzettend over zitten dromen (denk van de spanning van alles ofzo) de volgende dag was ik ook ziek en heb ik eigenlijk bijna de hele dag op de bank geslapen. Afgelopen zaterdag nog gewerkt, en 's avonds was mijn afscheidsfeestje, wat ben ik ontzettend blij met al mijn lieve vrienden, familie en buren! Ik vond het ontzettend leuk dat jullie er allemaal bij waren! En bedankt voor alle lieve en leuk kaartjes, boekjes en andere spulletjes, ik heb alles proberen mee te nemen voor op mijn nieuwe kamer daar! Ook heb ik ontzettend zitten lachen in het vliegtuig om het boekje waar een hele hoop mensen een tekstje voor me in hebben geschreven, erg lief, dankjewel!

Maar het daadwerkelijke vertrekken is helemaal een klus! De koffer die ingepakt moet zijn, maar veel te veel mee wilt nemen en niet dicht past, je telefoon oplader die je nog even uit de wasmachine vist omdat je die daar per ongeluk bij in hebt gestopt... handig!! Dus dat was gelijk een nieuwe kopen op Schiphol. Uiteindelijk is alles goed gekomen, op een aantal dingen vergeten na, maar dat hou ik toch altijd, standaard verhaal, haha! Nou daar ga je dan helemaal alleen, heel spannend!

Toch is het ook wel weer leuk om alleen te reizen, zo ontmoet je veel meer mensen die alleen reizen waar je dan mee aan de praat raakt, of je staat te stuntelen met het betalen van je eten omdat je je pinpas niet kan gebruiken en euro's/australische dollars was moeilijk moeilijk voor ze, dat ik van een engelsman achter mij maleisisch geld kreeg om mn eten te betalen, hij ging toch weg zei die. Heel aardig!

Verder ga ik hier nog maar een beetje uitrusten ofzo en wachten totdat ik het volgende vliegtuig in kan! Nog maar 3 uurtjes wachten! Het schiet al op gelukkig.

Ik hou jullie op de hoogte!!

1. Rity:
    20 maart 2017
    Wat schrijf je leuk Moyra. Ik zit te genieten. Je doet het prima. Aardige man en gratis eten. Wat wil je nog meer. Fijne reis
  2. Cobi Koenders:
    20 maart 2017
    Moyra, wat kun jij beeldend schrijven. Ik zie het allemaal voor me en dat is genieten. Koffer inpakken en dat gedoe bij de douane en de voordelen van alleen reizen en de leuke, sympathieke mensen die je tegenkomt. Je blijft er toch vrij nuchter onder, zo te lezen. Geniet maar verder van alles wat nog komen gaat. Tante Cobi
  3. Pake en Oma:
    20 maart 2017
    Wat weer een mooi verhaal ,ze schrijft heel beeldend zegt Pakewe zien het bijna voor ons ,maar pas op voorvreemde mannen ,zo de laatste lootjes (reis) geniet er van en tot volgend blochdikke tut
  4. Bart:
    20 maart 2017
    leuk geschreven weer, Moy, je kan wel schrijfster worden. Daphne deckers-stijl lijkt het wel een beetje.
    dat wordt een half jaar bijna alles mee beleven als je zo blijft doorgaan
  5. Anna-Marie:
    20 maart 2017
    Leuk stukje weer Moy! En je red je wel, daar ben ik niet bang voor.
    En al die vergeten spullen... je vader heeft net al een extra verhuisdoos opgehaald. Ik zal ze verzamelen en opsturen!
  6. Angelique Veenhuizen:
    20 maart 2017
    Wat een mooi verhaal! Goeie reis en hopelijk snel weer een update!!
  7. Ellen Schröder:
    20 maart 2017
    Leuk dat we zo mee kunnen genieten van je reis.
  8. Truus Ellenbroek:
    20 maart 2017
    Wat een prachtig verhaal we pakken de sfeer goed mee zoals je schrijft....!!!! Je reis zit er bijna op en voor jou is het al dinsdag. Spannend/erg leuk om ze te ontmoeten.
    Liefs en geniet ermaar van.Xxx