Nieuw avontuur?!

26 juli 2018 - Mayres-Savel, Frankrijk

Kunnen jullie je nog herinneren dat ik bij mijn laatste blog in de eerste zin schreef: “Nou daar was ik weer, na 100 jaar, voor de laatste keer op mijn reisblog.” Dat was het dus niet! Dat wist ik toen nog niet, maar nu wel! Ik kan weer nieuw leven in mijn reisblog gaan blazen! Maar, hoezo? Nou, omdat ik weer een nieuw avontuur aan ga! Ja echt! En geen studie avontuur, maar weer een reisavontuur!

In eerste instantie had ik mij gewoon ingeschreven voor de studie Ergotherapie in Nijmegen. Maar ik zat er al een beetje tegen op te kijken, geen zin om weer te gaan studeren, het saaie leventje weer te moeten beginnen. En toen ik in juni op kamp was als begeleidster met groep 8, hadden de juffen die week daarvoor een feestje gehad voor alle juffen en meesters met als thema: Amerika! (Voelen jullie ‘m al aankomen?) Daar hadden ze het dus over. En toen begon er weer een lichtje te branden bij mij. Ik heb daar namelijk al eerder over na gedacht om als au pair naar Amerika te gaan. De organisatie waarmee ik naar Australië ben geweest, die doet ook een au pair programma voor naar Amerika. En nu mocht ik 20 januari bij hun op een open dag helpen als ex-deelneemster om andere meiden enthousiast te maken. Maar daarbij zat ik natuurlijk ook bij de voorlichting van au pair in Amerika. En toen begon het weer te kriebelen… Uiteindelijk dat idee toch laten varen omdat het me beter leek om aan mijn toekomst te denken en te gaan studeren. Ik heb alleen maar een MBO- 4 diploma waar ik niet super veel mee kan in mijn ogen. Dus nee... Nog een jaar weg? Nope… helaas.

Totdat het gesprek van die juffen dus weer voorbijkwam. En opnieuw ben gaan nadenken over het au pair verhaal, waar ik gelijk helemaal energie van kreeg en blij van werd. Waardoor ik inmiddels wel door kreeg dat ik helemaal nog niet moest gaan studeren, dat zou niet gaan werken, ik had er al niet zo heel veel zin in, plus dat ik niet 100% achter mijn keuze stond en als je daar dan enorme studieschulden gaat opbouwen, daar word je ook niet vrolijk van. Dus uiteindelijk de knoop door gehakt: Ik wil als au pair naar Amerika!

Tja en dan moet alles weer in gang gezet worden. Gebeld naar Activity International, die weer helemaal enthousiast waren en gelijk voor me aan de slag zijn gegaan. Maar er was nog wel een drempeltje! Mijn gezondheid namelijk, een 50% blinde kip met hemiplegische migraine is natuurlijk niet helemaal normaal… En aangezien Amerika mega streng is, was dit nog wel even een dingetje. Ik had een brief nodig van mijn huisarts (wat echt een heel groot gedoe was bij de huisarts… zucht, ik zal de details besparen.) Maar uiteindelijk toch een goede brief gekregen die doorgestuurd kon worden naar Amerika. Waar ik vorige week maandag op de camping de uitslag van heb gekregen dat ik au pair mag worden in Amerika! Het is dus nu helemaal zeker! Ik ga naar de USA! Voor minimaal een jaar, want het au pair programma voor Amerika is minimaal een jaar en ik zou het dan ook nog kunnen verlengen met een jaar. Maar we gaan eerst maar eens 1 jaar doen! En dan zien we wel weer verder.

Dus nu ik de goedkeuring heb dat ik au pair mag worden, moet er weer een heel dossier worden gemaakt, wie ik ben, wat ik doe, 3 referenties, een medische verklaring ingevuld door de dokter, een verklaring omtrent goed gedrag, een filmpje over mezelf, alle ervaringen die ik heb opgedaan de laatste jaren, diploma’s rijbewijzen en paspoorten moeten ingescand worden. En zo ben je weer even bezig met alles. Ik heb gelukkig een heel groot gedeelte al af kunnen krijgen hier op vakantie. Alleen de dingen die ik echt alleen thuis kan doen moeten nog gebeuren! 9 augustus krijg ik mijn interview, hoort ook bij het dossier en dan daarna kan het matchen met gezinnen gaan beginnen! Heel spannend maar ook weer superleuk!! Ik heb er ontzettend veel zin in en kan niet wachten!

Wanneer ik naar Amerika zal gaan is nog niet bekend natuurlijk omdat dat aan de familie ligt waarbij ik zal gaan wonen, maar ik hoop zo rond eind november begin december, eerder zal het niet zijn. De vorige keer dat ik naar Australië ben gegaan is uitzonderlijk snel (2 weken) gegaan, wat bijna nooit gebeurd. Als gezinnen op zoek gaan naar een au pair is dit normaal vaak 3 a 4 maanden van tevoren. We gaan het wel zien! Ik hou jullie op de hoogte! Ik dacht middels dit nog bestaande reisblog is dit een mooie manier om iedereen weer even op de hoogte te stellen! Toch geen einde van mijn reisblog…

Oja, en begin oktober komen Phil, Jo, Georgia en Winnie (Australische host family) naar Nederland toe! Daar kijk ik ook ontzettend naar uit! We hebben ook nog geregeld contact via de WhatsApp, we hebben bijvoorbeeld ook een groepsapp met Jo, Phil, mijn ouders, Koen, Roos en ik. En soms via de Skype natuurlijk. Mensen waarbij je 9 maanden in huis hebt gewoond, waar je echt helemaal bij het gezin hoorde, ga je toch wel een beetje als familie zien en ze dus nu ook echt wel mist! Dus ik ben erg blij dat ik ze in oktober weer ga zien! Word gezellig!

To be continued…

1. Rity:
    26 juli 2018
    Super Moyra, helemaal goede keus en wat fijn dat je medisch dossier door de keuring is gekomen. Reuze benieuwd waar je terecht gaat komen. Kijk al weer uit naar je (reis)belevenissen 🇺🇸👍
  2. Bauke:
    26 juli 2018
    Goed hoor dat je voor een nieuw avontuur kiest. En nog wel naar mijn favoriete vakantieland. We horen wel waar en wanneer. Nog een fijne vakantie en groet aan de fam.
  3. Truus Ellenbroek:
    26 juli 2018
    Wauwwwww Moyra,TOP dat je de toestemming hebt!!!!! Spannend nu het ,wachten, op je gezin!!!! Succes met je filmpje maken enz!!! Voor nu geniet van je vakantie.....liefs Truus. Groeten aan mama en papa fijne vakantie....
  4. Erna Staal:
    26 juli 2018
    Moyra wat geweldig dat je deze keuze maakt....herinneringen maken en ervaringen opdoen, waar je de rest van je leven met veel plezier op terug kunt kijken.
    Ben benieuwd wanneer je gaat en vind het leuk om je verhalen weer te volgen.
  5. Ellen Schröder:
    26 juli 2018
    Jaaaa dan gaat het toch echt gebeuren. Spannend weer hoor. Super leuk dat de familie uit australie komt. Voor nu geniet nog even on frankrijk. En heel graag blijf ik op de hoogte via je reisblog
  6. Henrike van Tongeren:
    26 juli 2018
    Wat super voor je. Als dit je happy maakt dan maar nu doen ook. Studeren kan altijd
    nog. Heel veel succes met het voortraject en geniet nu nog lekker van je vakantie.

Groetjes van ons aan jullie allemaal.
  7. Angelique Veenhuizen:
    26 juli 2018
    Wouw wat een ondernemende vrouw ben jij zeg! Knap hoor en dan ook nog 1 jaar! Wij.. edy en ik hopen dat he het net zo fijn zult hebben als bij je vorige gezin. Nu een spannende tijd!!!!!
  8. Tante Cobi:
    28 juli 2018
    Van oma had ik al het een en ander gehoord, maar verrassend was het wel. Fantastisch dat je deze keuze hebt gemaakt om njeuwe ervaringen op te doen en zo jezelf nog beter leert kennen. Geniet van alle voorbereidingen en je vakantie.
    Lieve groet tante Cobi
  9. Ineke Van Der Leij:
    29 juli 2018
    Fijn, dat er weer een nieuwe uitdaging in het verschiet ligt!!
    We gaan je natuurlijk wél missen in Gigant...... Onze woensdagavond samen.....maar ik snap dat deze verleiding te groot is!! Heel veel succes bij je nwe familie!! Ik zie uit naar je mooie verhalen! Knuffel, Ien
  10. Jeanine:
    2 augustus 2018
    Wauw super Moyra dat het gelukt is! Zie nu al uit naar je nieuwe avonturen (vooral de blogs daarvan natuurlijk) liefs Q&J
  11. Bart:
    13 augustus 2018
    Natuurlijk wist ik alles al, we hebben het er best veel over gehad.

Toch is het leuk om te lezen hoe jij die gesprekken hebt ervaren en wat je daarbij allemaal gedacht en meegewogen hebt.
    Omdat je niet over een nacht ijs gegaan bent weet ik zeker dat je voor jezelf de juiste keus hebt gemaakt. Uiteraard zullen we je wel weer missen maar ach, een jaar is ook zo weer voorbij.

ik vind het knap dat je de knoop weer doorgehakt hebt