How it started!

7 maart 2017 - Sibrandabuorren, Nederland

Woehoeeee! Ik ga naar Australië toe!

Zoals velen wel weten heb ik een half jaartje langer gedaan over mijn studie Sport en Bewegen en heb ik in januari eindelijk na bloed zweet en tranen, aangezien ik alles in één half jaartje moest doen wat ik eigenlijk in 2 jaar had moeten/kunnen doen, mijn diploma behaald!! ach, de spanning moet er in blijven denk ik dan maar, haha!

Mijn diploma was binnen! Maar mijn volgende studie Social Work begint pas in september en ik heb dus een half jaar over, wat ga je daar dan mee doen? werken? reizen? Ik wou al langer als au pair aan de slag gaan maar nog nooit de kans voor gehad! Dus deze kans moest ik grijpen! Na veel informatie te hebben opgedaan bij Activity International wist ik het zeker, dit moet en ga ik doen! Alleen was er nog een rijbewijs nodig! (zucht!!) en ik was in november al een keertje gezakt, dus 1 februari stond er een enorme druk op me omdat ik dat stomme roze pasje moest en zou halen, anders zou het weer 2 maanden duren voordat ik opnieuw examen mocht doen, dus als de grootste zenuwpees die je je kan voorstellen stapte ik die auto in, file parkeren, stopopdrachten, snelweg, met de Tom Tom zelfstandig rijden en wonder boven wonder was ik geslaagd!! Gelukkig! Die last was van me af.

Goed, nu alles in de pocket was, diploma, rijbewijs én niet te vergeten vrije tijd! kon ik alles in werking zetten. Ik heb een heel dossier bij elkaar moeten maken met onder andere, 2 karakter referenties, 3 oppas referenties, brief schrijven aan je toekomstige host family, medisch dossier, filmpje over mezelf maken (wat een drama, m'n laptop lag nog net niet uit het raam!) en allerlei andere formulieren die ingevuld moesten worden. Toen dat af was kreeg ik 16 feburari een interview in gedeeltelijk engels in Enschede! Ontzettend leuk gesprek gehad en het doel was om mij in een paar weken weg te laten gaan! Er zouden 10 dagen radio stilte zijn en daarna kon ik de eerste berichtjes van host families verwachten, super spannend! Elke keer als ik zag dat ik een e-mail kreeg hoopte ik dat het een bericht uit Australië zou zijn! En jahoor 3 maart precies om 00:00 kreeg ik een mailtje met een aanvraag van een gezin van 4 met 2 meiden (yes!) van 4 en 8 jaar! Mn ouders in alle blijheid wakker gemaakt dat ik een aanvraag had! (Weet niet of ze dat helemaal op prijs stelde maar goed.) In het mailtje stond dat ik zo snel mogelijk contact met de familie op moest nemen en dat we binnen 48 uur een Skype gesprek moesten houden!

Jemig wat spannend! een Skype gesprek voeren met iemand die je helemaal niet kent en ook nog is aan de andere kant van de wereld zit met een tijdsverschil van 10 uur, lastig hoor om dan een afspraak te maken!

Zondagochtend 5 maart was het zover, voor mij half 11 's ochtends en voor hun half 9 's avonds. Het viel me alles mee! Heel leuk gesprek gehad, eerste half uurtje met Jo (host mum) en daarna kwam Phil (host dad) en de oudste dochter, Georgia er ook nog even bij! Georgia stelde me gelijk van allerlei vragen, wat mijn favoriete kleur was, m'n favoriete eten, mn favoriete zangeres en vertelde verhalen over fish and chips en haar leventje, geweldig! Uiteindelijk hebben we een Skype gesprek van een uur gehad! Dat had ik niet verwacht, haha.

Maandagochtend 6 maart kreeg ik een mailtje van Manon (mijn contactpersoon vanuit de organisatie in Nederland van Activity International) doorgestuurd:

"Dear Manon, We have wonderful news the Holding/Holding family would like to offer Anna Moyra Wuite a placement."

Yeahhh! er is een match!! Het is zeker! Ik ga naar Australië! Nu moet er eerst nog van alles geregeld worden! Ik ben gelijk druk aan de slag gegaan bij mijn pake en oma (waar ik een paar daagjes ben) om de laatste dingen rond te krijgen zoals een vliegticket, work holiday visum, een bankrekening openen in Australië en andere formulieren in te vullen, pfoe.. je bent niet zomaar weg!

Maar het ticket is geboekt en ik vlieg zondag avond 19 maart om 20:45 weg naar Australië!

Het is nu 7 maart en ik ga dus in precies 12 dagen weg, niet voor te stellen! De komende tijd de laatste dingen regelen, inpakken, afscheid nemen van vrienden en familie, en gaan!

1. Pake en Oma:
    7 maart 2017
    Pake en oma. Wensen jou een heel fijn verblijf in Australie
  2. Tusker Donna:
    7 maart 2017
    Wat komt het al dichtbij... Geniet nog even lekker van alle voorpret en vooral van de mensen om je heen. Ik ga je onwijs missen maar ik ben blij dat je je laptop nog net niet uit het raam hebt gegooid zodat we gezellig op onpraktische tijden (door het tijdsverschil) kunnen skypen en alle verhalen kunnen uitwisselen! Super dat je je droom achterna gaat en ga vooral GENIETEN!

Dikke knuffel
  3. Rity:
    7 maart 2017
    Tjee Moyra , gefeliciteerd , wat een avontuur en wat goed dat je deze tussenstap zet. We kijken reikhalzend uit naar jouw verhalen en willen het allemaal meebeleven. het is een fantastisch land, je gaat ervan genieten.
  4. Charlotte:
    7 maart 2017
    Lieve Moy, wat een verhaal eigenlijk hè. School, rijbewijs, die documenten.. het was een boel werk maar je hebt het geflikt! Ik ga je zooo hard missen maar ik ben zoooooo trots op je! You go girl! xxxx
  5. Ellen Schröder:
    7 maart 2017
    Ik vind het super leuk voor je, maar ga je wel heel erg missen in mijn winkel en de klanten denk ik ook. Ik hoop dat je er heel erg van gaat genieten en het is een enorme ervaring.
  6. Charlotte Wijnbergen:
    8 maart 2017
    Wat gaaf voor je Moyra, geniet er van. Enne wij zijn benieuwd naar je verhalen. Liefs Charlotte, Eric, Joris en Lucas
  7. Ineke Van Der Leij:
    13 maart 2017
    Wát knap dat het je gelukt is! Wat zal je veel 'leren 'in dit prachtige land. Één van onze favorieten. Sidney, blue mountains, Jenolan caves. .. We wensen je alle goeds toe én een fijne Australische familie! !! Lfs
  8. Cobi Koenders:
    17 maart 2017
    Van pake en oma heb ik gehoord hoe geweldig jij je hebt ingezet om jouw droom, om naar Australie te gaan, waar te maken. Ik wens je daar een fantastische tijd toe en geniet van alle nieuwe ervaringen. Liefs tante Cobi
  9. Truus Ellenbroek:
    20 maart 2017
    TOPPERrrrrrr ben je!!!! Ga genieten......
    Een SUPER fijn tijd gewenst. Xxxx