First weekend together!

27 maart 2017 - Penrith, Australië

Zo, dat was m'n weekend wel zeg! Ik zit nu na een intens weekend met mn TimTam's (Australische chocolade koekjes, they're so delicious! nieuwe verslaving, haha) op mn eigen bank een kleine update te maken van afgelopen weekend!

Ik heb het grote geluk dat de buren hier hun huis hebben af laten breken, en tot en met de kerst een nieuw huis laten opbouwen. De bouwvakkers hier zijn het zelfde als in Nederland dus die zijn lekker om half 7 met volle enthousiasme aan de gang! En zo ook op zaterdagochtend, (WHY?!!) Ik was heerlijk vroeg wakker... Ben ontzettend een ochtendpersoon... niet dus!.. Maar als je dan toch wakker bent kan je net zo goed maar uit je bed gaan en gaan ontbijten met de meiden.

Zaterdag gingen we wat routes rijden naar school, de daycare, zwemles, shoppingmall, dramales, bibliotheek en al dat soort standaard dingen die ik moet gaan doen. Ik hoop oprecht dat ik alle routes en tijden ga onthouden met alle informatie die ik krijg in m'n goudvissenbrein.

Maar goed, dan hebben we het nog niet over het auto rijden gehad... Het gene waar ik het meest bang voor was, en ja dat was terecht! Het viel dus écht niet mee!! Zoals velen mij beloofde... Hier in Australië rijden ze aan de linker kant van de weg, wat betekent dat je dus ook aan de andere kant van de auto zit, en wat dus ook betekent dat zelfs je richting aanwijzer aan de andere kant zit!!! Ja inderdaad, de ruitenwissers hebben overuren gemaakt.. En dan nog iets, zelfs de rechts en links richtingwijzer is andersom!!! Dus naar links is omhoog, en naar rechts is beneden.. Jemig wat een chaos! En dan ben je dus zo erg aan het denken welke kant je moet hebben voor je richtingaanwijzer omdat je eerst je ruitenwissers af moet zetten en daarna nog de verkeerde richting aangeeft dat je te laat bent en ineens zonder na te denken aan de rechterkant rijdt en een spookrijder bent! Niet goed voor m'n hart die ritjes... Dan hebben ze ook nog een parkeergarage waar een andere grote auto en vuilnisbakken in staan en dus redelijk krap is, en behoorlijk wat parkeerkunsten vereist, wat dus niet echt een kwaliteit van me is en de auto echt groot en breed is... (Nissan Murano). Fingers crossed, Let's hope everything will be fine, adem in... en adem uit!

We zijn op zaterdag met z'n vieren, Phil (host dad), Georgia, Winnie en ik naar de supermarkt geweest om boodschappen te doen voor de aankomende week. Ik mocht alles pakken wat ik maar wou omdat ze heel graag willen dat ik ook de dingen heb die ik thuis eet en me snel thuis ga voelen bij hun, ik had mn god geen idee wat ik moest pakken, (omdat je dan toch een beetje bescheiden bent, thuis had ik het wel geweten haha) en eindigde met een kip cup a soup en een zakje M&M's... Haha.. 's Middags hebben ze me allerlei Australische lekkernijen laten proeven zoals bijvoorbeeld de TimTam's die ik in het begin benoemde, koekjes, soort krentenbollen en kokos gevallen, allemaal zo lekker!! (Daar gaat mn voorgenomen gezonde leefstijl weer!) En dat allemaal tijdens de Georgia Emirates vlucht, Georgia (8 jaar) heeft een heel groot voorstellingsvermogen en hebben hier echt een enorme speelkamer met van allerlei speelgoed, wat elke dag zo'n 3 keer wordt omgebouwd in een vliegtuig, een café of een hotel en noem maar op wat allemaal nog meer!

's Avonds hadden we een aussie barbie! Australiërs hebben hier allemaal eigen woorden, zo is aussie Australië, barbie is barbeque en brekkie is breakfast. Dus soms dan zeggen ze wat dat ik echt verbaasd zit te kijken van waar heb je het over? Dat hun heel hard beginnen te lachen van oja dat ken je natuurlijk niet. Maar goed, de aussie barbie, ik had als voornemen dat ik geen kangaroo zou eten hier (uit principe ofzoiets, is een raar idee dat je kangaroo eet, geen idee waarom) maar dat is dus na dag 1 al mislukt want ik kreeg een worst van kangaroo en uit beleefdheid kan je dat niet afslaan natuuurlijk en eerlijk is eerlijk, het was best wel lekker! Wat ik trouwens wel gek vind, is dat ze hier rustig hun eten laten afkoelen (wanneer ze even ergens anders mee bezig zijn, of iemand komt binnen) om vervolgens hun eten nog 1 of 2 keer op te warmen in de magnetron terwijl ik echt gewend ben om het snel op te eten voordat het koud is.. Mischien is dat onze gestresste cultuur in NL, ik weet het niet..

Zondag zijn we weer de hele dag gaan rijden om gewoon maar wat zekerder te worden in de auto aan de linkerkant. Het gaat steeds beter en  beter, de ruitenwissers hebben gelukkig wat meer rust nu! Poor things. We zijn zelfs in de bergen, the blue mountains gaan rijden met scherpe haarspeld bochten wat ik echt nog nooit had gedaan.. En ja, ik leef nog! Wat trouwens wel echt een meevaller is, is dat de auto een automaat is! Dat scheelt wel heel veel!

's Avonds tijdens het eten sprong Phil ineens op en moesten we naar buiten toe gaan want het was "Bat-Time!" Aan de andere kant van de rivier zijn bomen met duizenden grote vleermuizen die om een bepaalde tijd daar allemaal tegelijk uit vliegen om eten te zoeken, prachtig om te zien!! De muggen vonden op dezelfde tijd mij prachtig om te zien, met als gevolg dat ik nu een soort van omgekeerde paddenstoel ben wit met rode stippen en gek wordt van de jeuk. "Hoort allemaal er allemaal bij Moyra, je vind het leuk!!" Hier zeggen ze ook dat de muggen altijd naar de Europeanen gaan, great!

Zondag avond heb ik ook eindelijk Jo (host mum) ontmoet! Zij was toevallig net dit weekend weg met haar vriendinnen wat al maanden geleden gepland was. Ook zij is heel gastvrij, ontzettend aardig en wil me overal bij helpen als ik het nodig heb!

Vandaag (maandag) was de eerste dag en Jo zou me de routine laten zien van een normale schooldag, Georgia brengen en halen van en naar school, boodschappen doen, de was doen en allemaal van dat soort dingen. Het klikt erg goed tussen mij en Jo en hebben leuke gesprekken samen en er is een ontspannen sfeer! Dit vind ik echt heel belangrijk en fijn om de dingen langzamerhand aan te leren!

Ik heb alle belangrijke informatie opgeschreven, schooltijden, clubjestijden, alle adressen, telefoonnummers en andere belangrijke informatie zodat ik alles kan onthouden wanneer ik morgen voor het échte echie ga! Spannend ja...

Ik heb nu dit hele verhaal  al ruzie met een beest die constant op mn laptop zit, heel irritant! Er zijn hier trouwens a lot of kleine en grote (!) insecten, salamanders en ander soort kriebelige beestjes... But I will survive it, I think! Erger dan Sri Lanka kan het niet worden neem ik aan..

Het was de bedoeling dat dit een minder lang verhaal zou worden, niet helemaal gelukt... haha. Nu maar snel gaan slapen, morgen weer een lange en spannende dag! Goodnight/day! And thanks for reading!

1. Angelique Veenhuizen:
    27 maart 2017
    Super leuk verhaal moyra! Er wordt idd een hoop van je verwacht. Maar het zal allemaal goedkomen!
  2. Marcel:
    Sounds like your home
  3. Bauke:
    27 maart 2017
    Moyra, Heel goed van je dat links rijden. En nu in een ritme zien te komen. Veel succes en groeten aan de muggen.

Bauke
  4. Ellen Schröder:
    27 maart 2017
    Volgens mij heb je het echt getroffen met je gastouders. Ik moest erg lachen om je verhaal dat de ruitenwissers overuren maakten in de auto, het lijkt mij ook enorm wennen dat links rijden. Maar je doet het allemaal maar wel, petje af en je zult zien dat het went. Hoop dat je snel je ritme met alles een beetje kunt vinden. En dat er nog maar veel aussies, barbies en brekkies mogen volgen.
  5. Bart:
    27 maart 2017
    Ze blijven grappig, die verhaaltjes van je. Je schrijft het zo op dat het net lijkt of jij er zelf ook echt om kunt lachen. Ik weet natuurlijk wel beter, haha.

Fijn dat je het ook met Jo goed kunt vinden.
  6. Rity:
    27 maart 2017
    Wat heerlijk dat we zo met je mee kunnen leven en alles opgeschreven in een ontzettend leuke Moyra stijl , alsof we bij je in je kamer zitten. Vergeet vooral niet te genieten , foto's te maken en je goed in te smeren (zon en muggen) Wat ontzettend fijn dat je in zo'n aardig gezin terecht bent gekomen. Xxx Rity
  7. Brenda Smienk:
    27 maart 2017
    Wat leuk Moyra om je belevenissen zo te volgen. Succes!
  8. Jeanine:
    Ha Moyra,

Wat een leuke blog! Door je manier van schrijven zien we alles levendig voor ons en hebben erg gelachen (vooral Q) Wensen je veel plezier en succes (gaat zeker lukken) en fijn als er af en toe wat fout gaat, kun je daar weer smakelijk over schrijven! XXX
  9. Cobi Koenders:
    28 maart 2017
    Ontzettend leuk om zo alles met jou mee te beleven. En wat fijn dat je, wat de familie betreft, in zo'n warm bad bent terecht gekomen. Geniet verder van alle nieuwe ervaringen en misschien word je eens een echt ochtendmens
    Groetjes Tante Cobi
  10. Pake en Oma:
    28 maart 2017
    Pake is heel blij dat je zo fijn ontvangen bent , maar wat weer een heerlijk stuk ,we zitten bijna bij jou in de auto ,zo echt ,pake kan het zich zo voor stellen maar het eten ,maar goed dat je zo van vlees houd ,anders zou je het vast niet proberen . Ga zo verder ,wij genieten mee knuffel
  11. Truus Ellenbroek:
    29 maart 2017
    Wat weer een heerlijk geschreven verhaal!!! Het is een feestje om te lezen en zo mee te genieten van je ,aussie avontuur,!!! Fijn dat het zo goed klikt met het gezin. Heb je al tijd gehad om een spelletje te doen met de meiden...??? Lieve Moyra have fun daar.....Dikke knufs!!! Mmmm ff denken het is nu 21uur bij jou dus voor straks slaap lekker.
  12. Ineke Van Der Leij:
    29 maart 2017
    Wat een mooi en warm welkom heb je ontvangen van je nieuwe familie.
    Wát herkenbaar ook, het rijden links en geklungel met ruitenwisser en richtingaanwijzers.' Straks ' in Nederland krijg je dit nóg eens!! Hahaha Fijn, dat je zoveel beleeft.
    Óp naar je vlgd verhaal.....heerlijk om te lezen.
    Succes Meisje!!! Lfs
  13. Erna Staal:
    31 maart 2017
    Hey Moyra,

Ik weet niet of je nog weet wie ik ben, maar ik heb je begeleid op het Edison College. Ook heb ik je ooit in de auto gehad naar de ijsbaan in Deventer.
    Ik sprak je zus vandaag op school en vroeg hoe het met je gaat....ze vertelde me van je reis en je blog, vandaar dat ik hier nu achrijf.
    Erg leuk zeg dat je au pair bent in Australië en leuk om je te volgen.
    Groetjes Erna en Rowi(mijn sharpei)