Almost 7 months in the USA!

21 juli 2019 - Wilmington, North Carolina, Verenigde Staten

Zit momenteel aan een veel te grote Amerikaanse milkshake vanille met caramel en slagroom, die overigens erg lekker is, in een schattig koffiehuisje met live muziek op de achtergrond. Het is 35 graden buiten met een gevoelstemperatuur van 41, dus binnen zitten is heerlijk verkoelend. We wouden eigenlijk naar het strand gaan maar we zijn allebei al aardig geroosterd van gisteren een dagje strand. Dus vanochtend zijn Erika, Een amerikaans meisje die ik heb leren kennen, en ik wezen brunchen. Dat is echt een ding hier in Amerika, eerst gaan ze naar de kerk en daarna gaan ze brunchen.

Ik zit even na te denken wat ik eigenlijk allemaal weer gedaan heb in de tussentijd. Ik zie nu ook dat mn laatste blog precies een maand  geleden was, dus het is wel weer tijd voor een nieuwe. Dit keer ben ik de vragen voor of er weer een nieuwe blog aan komt.

Het is the 4th of July geweest natuurlijk, independence day, dat is een van de grootste feestdagen hier in Amerika. Je kan het wel een beetje vergelijken met koningsdag, het hele land viert feest, iedereen is vrij, iedereen loopt in de kleuren blauw wit en rood, overal zijn feestjes en er wordt veel gedronken van 's ochtends vroeg tot midden in de nacht. Zelf ben ik met Julia, Darren en de jongens naar Figure 8 Island geweest, dit is het eiland waar we eerst woonden. Hier was een optochtje met een brandweer auto, politie autos en heel veel versierde golfkarretjes van de mensen zelf die op het eiland woonden. Daarna zijn we met de boot naar een strandje gevaren, waar al hun vrienden met kinderen waren. Ik was echter wel nog aan het werk. Maar om half 2 was ik gelukkig klaar en ben ik 's middags met Erika naar het strand geweest. 's Avonds zouden we vuurwerk gaan kijken alleen was het noodweer, dus de vuurwerkshows gingen helaas niet door. De dag erna wel, dus hebben we ze toen maar bekeken.

*inmiddels misselijk van de veels te grote milkshake*

Zit mn foto's terug te kijken om te zien wat ik heb mee gemaakt maar heb de afgelopen maand eigenlijk niet zo heel veel bijzonders mee gemaakt/gedaan. Het gaat allemaal z'n gangetje, wel een drukke periode gehad de laatste twee weken. De opa (vader van Darren) is afgelopen december overleden en doordat het toen een beetje chaos was door de orkaan hebben ze nog niet echt een herdenking voor hem gehouden. Dus dat hebben ze afgelopen zondag gedaan. Alle familie uit heel Amerika was hier, Las Vegas, Seattle, Boston, ze kwamen overal vandaan. Vind ik dan toch vreemd hoor, dat iedereen zo ver weg woont. Als je dat vergelijkt met Nederland, zou het betekenen dat we bijvoorbeeld familie hebben in Zweden, Bulgarije en weet ik veel waar haha. Of ben ik de enige die dit gek vind hahaha. Maar goed, ze hadden dus afgelopen weekend extra hulp nodig omdat ze van alles moesten regelen en met de familie moesten zijn, dus heb 12 dagen achter elkaar gewerkt. En de laatste 5, 10 uurs dagen, dus van 730 tot 1730. En dat is best heftig moet ik zeggen. Dus ben echt heel erg blij met dit extra vrije weekend. Mn uren waren op namelijk en dan mogen ze me niet meer inplannen. Al vragen ze dat af en toe wel hoor, dan krijg ik er extra geld voor, wat ik niet erg vind zo nu en dan.

Toen mensen mij vertelden dat het weer hier in Amerika veel extremer is dan in Nederland, dacht ik altijd ach dat valt allemaal wel mee. Ik kan nu met volle overtuiging zeggen, nee dat valt niet mee. Oke ja tornados en orkanen hebben we niet in Nederland. Maar dacht net zoals onweer enzo dat is het zelfde. Kan niet heel anders zijn toch? Toch wel! Haha. Heb mn leven letterlijk aan me voorbij zien flitsen, nog nooit zoiets engs mee gemaakt. Erika had een paar weken geleden 's ochtends pech gehad met haar auto en vroeg mij 's avonds of ik een lift naar haar auto kon geven die ergens langs de snelweg stond 25 minuten verderop. Nou prima, geen probleem. En toen ik weg reed was het nog droog en helemaal niks aan de hand. Totdat we de snelweg op reden het begon zo hard te regenen en onweren dat zelfs met de ruitenwissers op de hoogste stand, ik het gevoel had dat ik blind aan het rijden was, dit was al opzich heel erg eng. Zeker omdat mijn auto ook nog wel eens slipt in de regen. Dus heel rustig aan gereden. Toen we haar auto gevonden hadden, kwam er een mannetje om de auto te fixen zodat ze weer terug naar huis zou kunnen rijden. Maar we moesten dus wel nog even wachten op het automannetje. Ondertussen was het nog steeds heel hard aan het onweren. En op gegeven moment slaat een boom NAAST onze auto in. En dat maakt me toch een knal, echt NIET normaal. En de flits, heel bizar! Had dit nog nooit mee gemaakt. Erika en ik zaten op dat moment allebei op onze telefoon en onze telefoons vlogen van schrik letterlijk door de auto heen. Nog nooit zoiets engs mee gemaakt. De getroffen boom was ook door midden gespleten. Echt heel bizar. Ik was op de terug weg naar huis nog steeds zo in shock dat ik bijna nog een ongeluk veroorzaakte ook. Ik reed vol door rood heen, had het stoplicht gemist. En natuurlijk kwamen er van de andere kant auto's aan, die gelukkig konden uitwijken nog. Anders was dat ook nog eens mooi mis gegaan. Ik was blij toen ik thuis was. Onweer was nog steeds aan de gang, Julia zei ook toen ik terug kwam dat ze zich al zorgen maakte dat ik in dit weer op de weg was. Om een voorbeeld te geven hoe hard het onweer ging, de glazen rammelden in de kasten. Haha achja, je maakt zo weer eens wat mee. Ik ga in ieder geval de weg niet meer op als het onweert.

Ik denk trouwens dat ik er wel aardig over uit ben of ik mijn tijd wil verlengen of niet. Julia wil echt heel graag dat ik nog een jaar blijf, krijg er elke dag wel wat over te horen, dat we bijvoorbeeld hele leuke en gave trips gaan doen volgend jaar. En dat als ik verleng, heeft ze me beloofd dat ze me mee neemt naar Las Vegas, haha. Maar nee, ik zie het eigenlijk niet zitten om hier nog een jaar te blijven. Ik vind sowieso 6 dagen per week werken erg veel, heb weinig vrije tijd. En daarnaast begint de routine me ook wel een beetje te vervelen, het is elke dag het zelfde. En ik zie mezelf dat gewoon niet nog een (half) jaar doen. Dus dat moet ik nog een keer aan Julia gaan vertellen... Moet de beslissing sowieso over een maandje maken en doorgeven aan de au pair organisatie. Heb nog even de tijd om er over na te denken en hoe ik het moet gaan vertellen, haha.

Nou, Erica die wil weg, dus dit is een mooie tijd om de blog af te sluiten. Het is voor het eerst een keer een niet al te lang verhaal geworden gelukkig.

Fijne zondag avond nog! En tot de volgende :)

Heb niet op spelfouten gecontroleerd, dus sorry voor als ze erin staan!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rity:
    21 juli 2019
    Tja Moyra tenslotte wordt alles een sleur en dan ga je toch ook andere dingen missen. Dank weer voor je mooie verslag. Hoop dat je niet al te misselijk bent van die (zeker veeeeel te grote milkshake). Liefs en dikke kus
  2. Charlotte Wijnbergen:
    21 juli 2019
    Hey Mora, kan mij voorstellen dat de sleur er een beetje in komt als je het idee hebt alleen maar aan het werk te zijn. Fijn dat je nu extra vrij weekendje hebt gehad, een beetje bijtanken. Dat Julia je graag nog een tijdje wil houden daar kan ik mij wel voorstellen, zo’n goede kracht vind ze niet zomaar terug! Veel suc6 en plezier nog daar, voor je het weet zit je weer in Apeldoorn. Groeten van je oude buurtjes: Eric en Charlotte
  3. Ellen Schröder:
    22 juli 2019
    J
    eetje 7 maande al weer wat gaat dat toch snel. Leuk dat je een vriendin hebt gevonden. Ik snap wel dat je er na een jaar klaar mee bent en ik denk dat de mensen in Nederland ook wel blij zijn je over 5 maanden weer te zien.
  4. Bauke:
    22 juli 2019
    Je maakt wel weer wat mee hè. Het weer kan goed spoken in Amerika. Wel een ervaring hoor. Nu gaan nadenken over je toekomst zonder milkshakes. Veel succes en nog veel plezier.
  5. Mary:
    27 juli 2019
    Leuk weer om wat van je belevenissen te horen. Geniet nog maar lekker van je vrije weekendjes. Als je het moederen zat bent, kom je maar weer lekker terug als je tijd erop zit, veel plezier met je uitstapjes en bedenk nog maar goed wat je wil.
  6. Frieke:
    29 juli 2019
    Neeeee Moyra gewoon lekker terug naar Apeldoorn komen!!
    Lang genoeg geweest 🙄🙄
    Maar het klinkt niet echt als een sleur, je maakt veel leuke dingen mee.
    Maar dat doe je hier ook!!
    Heel veel plezier in Utah!!
    Lieve groet Frieke
  7. Mariëlle:
    7 september 2019
    Goedemorgen Moyra. Ik lees nu net jou blog pas. Je beleeft ook van alles wat leuk om te lezen. Je kan het mooi vertellen elke keer weer een genot om het te lezen. Succes met je beslissing doen wat je hart je ingeeft.