4 maanden in the USA!

7 mei 2019 - Wilmington, North Carolina, Verenigde Staten

(21-04-2019): Zit momenteel lekker aan mijn paas M&M's gevuld met pindakaas! Haha, de paashaas is vannacht ook voor mij langs gekomen. Normaal gesproken zijn ze met pasen in Florida bij de ouders van Julia. Maar omdat het allemaal een beetje chaos is dit jaar zijn we thuis gebleven. En hebben we hier de eieren verstopt in de tuin. Ik wil niet zeggen dat het hier HEEL groot wordt gevierd (dit was wel het geval in Australië), maar ze doen er wel meer aan dan dat wij in Nederland doen. Zo nemen alle kinderen gevulde plastic paaseieren mee naar school, die kunnen ze dan zelf vullen met snoepjes en kleine kadootjes. Zo moest Hunter er 12 mee nemen omdat die 12 kinderen in zijn klas heeft zitten. Dus die hebben we vorige week samen gevuld. De juf nummert alle paaseieren van 1 tot 12, verstopt ze en dan mogen alle kinderen 12 eieren zoeken haha. En op school werd er een speciale paasdag georganiseerd. En vanochtend was de paashaas dan langs geweest met allerlei kadootjes, snoep en eieren in de tuin. Julia en Hunter hadden een glaasje melk en wortels neer gelegd voor de paashaas gisteravond. Hunter was vanochtend ook helemaal onder de indruk, want de paashaas had de wortels ECHT gegeten en de melk ook bijna opgedronken.. Hunter neemt het allemaal bloed serieus haha. Ik moest ook zo lachen, Hunter heeft er nog wel eens een handje van om verschillende keren uit bed te gaan 's nachts maar Julia had hem verteld dat als die dat zou doen en niet zou slapen dat de paashaas dan niet langs kwam. Alleen als die naar de WC moest mocht die gaan. Dus die rende vannacht als een gek de trap af, raaaazend snel naar de wc en als een stampende olifant de trap weer op om vervolgens met zn ogen stijfdicht in bed te liggen zodat de paashaas dacht dat die sliep. Hahahha! Vertelde Julia mij. Maar wel heel lief, ze hadden voor mij dus ook een paaspakketje gemaakt met verschillende soorten M&M's en een paasbril haha. Dat is wel echt leuk aan Amerika, ze hebben van alles wel 100 soorten. En dus ook van de M&M's. In Nederland hebben we 3 of 4 soorten volgensmij? Hier hebben ze wel 15 verschillende soorten. Dat wil niet zeggen dat ze ook allemaal lekker zijn hoor. Ik heb de M&M's jalapenos dan ook laten liggen.. Hahaha.

Verder hebben Julia en Darren mij verteld dat we in het weekend van 4/5 mei gaan verhuizen.. Maar helaas, niet naar ons 'eigen' huis... Want die zal dan nog niet af zijn. En het huis waar we nu in wonen gaat de verkoop in, dus die moet daarvoor klaar gemaakt worden. We gaan verhuizen naar het huis van de moeder van Darren. Naar oma, waar ik echt 1000% tegenop zie. Oma is heel aardig hoor, maar weet alles beter en kan heel negatief zijn. En Hunter is absoluut haar favoriete kleinkind (het is dat Fisher er nog niet veel van 'kan' merken, (hoop ik) maar dat is best wel heel sneu.) Maar zo doet ze ALLES voor Hunter, echt alles. En alles mag ook, elke week krijgt die weer nieuw speelgoed, mag de hele dag televisie kijken, mag voor de televisie eten, mag al het snoep dat die wil, hij hoeft maar een knikje te geven en oma komt dr aan, gooit zn snoeppapiertjes rustig op de grond want oma ruimt het wel op. En Hunter is echt een schatje en begint steeds beter te luisteren naar mij, maar nadat oma op hem heeft gepast of is langs geweest, wordt het echt een draakje. Bij mij hoeft die ook geen papiertjes op de grond te gooien, dat mag die toch echt zelf in de prullenbak gooien. En luisteren doet die daarna al helemaal niet meer, gaat overal tegen in. Krijgt een enorme attitude. Dus kan nou niet zeggen dat ik zin heb om daar een maand/ twee maanden mee te moeten dealen. Maar gelukkig heb ik niet alleen hier last van, Julia en Darren hebben precies het zelfde als die bij oma is geweest. Dus het is fijn dat ze weten waar ik het over heb. We gaan het zien hoe dat gaat worden.

Afgelopen week had Hunter vrij van school en dat is best pittig om die de hele dag te hebben een week lang. Fisher is dan toch echt makkelijker soms haha. En dat wordt trouwens ook nog wat als de zomervakantie begint, want hier hebben ze niet zoals in Nederland 6 weken zomervakantie, maar 12 weken!!!!!!!! Ik viel van mijn stoel af toen ik dat hoorde. Dat gaat een heeeele drukke periode worden voor mij. Maaaaarrr... vanaf september gaan ze allebei naar school toe, dus het is dan echt van alles naar niks. Want dan ben ik overdag gewoon lekker vrij! Haha.

Hadden afgelopen week wel de tijd om wat leuke dingen te doen, zijn woensdag naar de dierentuin hier 40 minuten rijden vandaan geweest, samen met Julia ook. Was erg leuk, mochten de aapjes en boerderijdieren voeren. Fisher vond dit echt helemaal fantastisch, het enige waar die naar toe wou waren de schaapjes, we konden daarna heen lopen waar we wouden maar we hoefde maar 1 seconden niet te kijken en hij was al weer als een kleine pinguïn aan het terug waggelen naar de schaapjes met zn maiskorrels in zn handjes. Ook zijn we naar het Aquarium geweest, waar we inmiddels een abonnement op hebben, heb mijn eigen pas met de jongens. Dus kunnen nu zo vaak gaan als we willen. Wat een erg leuk aquarium is, met veel verschillende vissen, schildpadden, roggen, haaien, kwallen en heel veel andere zee wezens. Verder hebben ze hier in de buurt ook een tuincentrum waar je ook de vissen, eenden, geitjes, ezels en alpaca's kan voeren. Een soort van mini kinderboerderij. Hunter is helemaal weg van de ezel genaamd Jack. Zal weer wat foto's posten!

(06-05-2019): Haha en we zijn weer 3 weken verder... WAT EEN DAG vandaag.. Begon allemaal wel rustig en normaal z'n gangetje. Maar vanaf dat ik Hunter op haalde van school was het raak. Meneer had een attitude en luisterde voor geen meter! Alles wat ik zei wat die wel en niet mocht doen, daar deed die het tegenovergestelde van. Ik weet dat die slecht kan luisteren af en toe, maar vandaag was wel echt het toppunt. Kan er nu achteraf wel om lachen maar vanmiddag moest ik er even aan herinnerd worden waarom ik ook alweer au pair wou zijn.

Na dat die al zo'n 100 waarschuwingen had gehad, had ik 'm in time out gezet. Dus moest die op zn kamer zitten en even over na denken waarom die daarheen moest en wat er mis was gegaan. Nog geen minuut later komt die naar beneden en zegt die dat die moet plassen.. Geloofde daar 3 x niks van natuurlijk, is alleen maar uitproberen natuurlijk. Maar goed, had geen zin om dat risico te nemen, dus hup, snel naar de WC en daarna zou die gelijk weer naar boven moeten. Op gegeven moment vond ik het allemaal wel een beetje lang duren. Dus ik doe de WC deur open en wat zie ik daar? Meneer zat in de wasbak z'n handen te wassen met tandpasta?!!! En daarbij had z'n lichaam blijkbaar ook een bodywash van tandpasta nodig, want alles zat onder natuurlijk. Ook deelde die even mee dat die een plas ongelukje had gehad... Had die in de hele badkamer staan plassen BEHALVE IN DE WC?!!! Joe, ik ben even tot 837465820 tellen. Half uurtje daarvoor had die namelijk ook bedacht dat we wel een poolparty konden gaan houden, zonder dat aan mij te vragen. Ze hebben buiten een klein badje, ik vul dan emmers in de keuken met water en draag ze naar buiten om het badje te vullen. Meneer dacht dat die dit zelf wel kon. Dus terwijl ik Fisher uit bed haal is die daar druk mee bezig geweest, zonder succes helaas. Want de HELE keuken was zeiknat... poolparty in the keuken. Fan-tas-tisch... Liep de hele dag nog met natte sokken door gemiste plasjes water door het huis..

Toen ik hierover uitgebreid mijn beklag deed in onze gezins groepsapp, kwam Hunter ook nog random de keuken binnen lopen, NAAKT?! Dus ik zeg: goh, waar zijn je kleren? Krijg ik een bloedserieus antwoord: "I dont know, I lost them." En loopt weer weg... Ik wist ook niet meer wat ik er van moest vinden. Hahaha stond even perplex. Wat een apen..

's avonds gingen we uiteten, Julia, Hunter, Fisher en ik, na zn Baseball wedstrijd. En opgegeven moment zit Hunter een liedje te neuriën/zingen. Zegt Julia: Hunter, wil je iets zachter doen? Niet het hele restaurant vind het leuk om naar je gezang te luisteren. Wat doet Hunter? Zet een enorme keel op: BABY SHARK TUDUUUTUUUDUU. Een voorbeeld van het tegenovergestelde doen van wat hem gevraagd wordt. En terwijl we met Hunter bezig zijn smeert Fisher een heel bakje ketchup in zn haar en over zn gezicht heen. Ik lach me slap om ze hoor. Maar af en toe kan ik ze echt wel achter het behang plakken, met heel veel lijm en ducktape.

Fisher begint trouwens een beetje een diva te worden de laatste paar weken. Als die iets niet krijgt wat die wil, wordt die boos, gooit die zichzelf heel dramatisch op de grond en begint dramatisch rond te rollen en te huilen. Hahaha en ja dat ziet er af en toe heel grappig uit, dus daar lach ik dan om, wordt die nog bozer om... Wat een mannetje.

Hunter is de laatste tijd helemaal into de dinosaurussen en hij is erg slim, dus hij denkt daar dan ook heel serieus over na. Zo snapt die niet zo goed dat ze niet meer bestaan, hij denkt dat er namelijk nog wel 1 dinosaurus op de wereld is. Maar dat we nog niet weten waar die is en als die 'm vind dan gaat die er een foto mee maken. Want dat wil die graag. Mijn kennis word ook aardig op de proef gesteld door 'm. Ik krijg vragen op me afgevuurd als, wat eten dinosaurussen? Kan God geen nieuwe dinosaurussen maken? Wat eten walvissen? Kan een haai een walvis opeten? Waarom is de zon warm? Waarom is de aarde groen en blauw? Zijn er op andere planeten dinosaurussen? Allemaal diepzinnige vragen waar ik ook nauwelijks antwoorden op heb soms. En als ik er dan al een antwoord op heb, krijg ik nog 100 why's erachteraan haha. Maar ik vind het wel heel leuk dat die er allemaal zo serieus over na denkt. Heb wel hele leuke gesprekken met 'm. En het is leuk om te horen wat er allemaal in z'n koppie omgaat.

Hij is af en toe ook echt zo grappig, van de week wou die TV kijken. Maar dat mag die overdag niet, tenzij het regent, dat is een uitzondering. Dus hij was aan het zeuren om de TV. En ik had nee gezegd, toen vroeg die het natuurlijk nog 20 keer. Maar het bleef nee. Nadat die het had opgegeven kwam die 5 minuten later beteuterd naar me toe en zegt heel serieus met grote ogen: "Moyra, you really hurt my feelings..." Hahahaha, als ik er nu ook weer aan terug denk, begin ik hard op te lachen.

Zoals ik eerder zei zouden we gaan verhuizen in het weekend van 4/5 mei. Dit is met een weekje uitgesteld!! Hopelijk wordt het met nog wat weekjes uitgesteld. Maar met alleen deze ene week al ben ik errrrg blij! Ik wil hier echt nog helemaaal niet weg. Vind het veel te fijn wonen hier! En al helemaal als ik het moet vergelijk met dit of het huis van oma. Die overigens een stuk kleiner is en tussen de andere huizen en drukke wegen staat. Hier op dit eiland is het allemaal zo rustig en stil, dat zal even wennen worden.

Ook heb ik verder the wild life ontdekt hier. Ben ik ietsje minder blij mee trouwens. Julia, de jongens en ik gingen laatst op een middag wandelen, totdat ik in de verte wel een beetje een rare stok zag liggen op de weg, ik dacht het zal wel. Bleek ik bijna met mn kinderwagen over een SLANG heen te rijden. Julia zag het op tijd en waarschuwde mij. Waardoor ik serieus een raar sprongetje in de lucht maakte, hahaha. Had nog NOOIT een slang in het wild gezien. Nee ook in Australië niet. Nou goed, de lol van het wandelen was er snel af natuurlijk. Ik vond het wel weer prima om naar huis te gaan. Haha. Paar dagen later kom ik 's avonds met de auto terug van de winkel. En ik zie een slang midden op de weg liggen. Waardoor ik stopte om er een foto van te maken vanuit de auto. Maar omdat ze hier op het eiland geen lantaarnpalen hebben, is het hartstikke donker. Dus dan heb ik altijd vol licht van de auto aan staan. Maar door dat ik excited was, was ik dat helemaal vergeten. En kwam er een tegenligger aan en vergat dus dat licht uit te doen, dus die auto zag die slang natuurlijk niet. En toen is die auto vol over de slang heen gereden..... Dus ik in paniek natuurlijk, slang dood, door mij. Dus dacht, ik moet deze slang redden! Ik breng 'm naar de dierenarts. Dus ik uit gestapt om te kijken hoe t met 'm ging. Bleek die helemaal oke te zijn?! Hoe dan? Ik hoorde echt dat die erover heen reed. Maar hij kroop zo weer door.. Gelukkig maar, m'n schuldgevoel was weer weg. Julia was overigens helemaal verbaasd dat wij geen enge slangen hebben in Nederland en dat ik nog nooit een slang in het wild had gezien. Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat ik er nog wel meer ga zien hier.. Ik zal trouwens de foto van mn vriend de slang hier op zetten.

Het verhaal is weer eens langer geworden dan gedacht... Dus ik ga er maar een eind aan breien. Hopelijk vonden jullie het weer leuk om te lezen. :)

Fijne dinsdag!!

Oh het is trouwens heeeeel erg lekker weer hier! Gemiddeld is het zo'n 26 graden elke dag! Ben dan ook al aardig verkleurd, ik krijg m'n Australische tintje weer terug! Over Australië gesproken, Jo en Phil en de meiden hebben me een pakketje opgestuurd en die kwam afgelopen week binnen. Echt super lief! 2 hele lieve kaartjes, schoolfoto van de meiden, een pyjama en tas van de nieuwste collectie van BONDS (merk waar Jo voor werkt) en super leuke blije flamingo sokken. Was helemaal verrast. Echt heel erg lief!! Ik moet zeggen, dat ik ze toch wel heel erg mis! ik hoop dat ik na Amerika ze snel kan gaan bezoeken!

Ik heb trouwens ook afgelopen week de Bahama's geboekt!! Daar ga ik samen met een vriend 31 augustus heen! Duurt nog wel even, maar wel heel veel zin in!! 5 dagen lekker niks doen!

Nou nu stop ik er echt mee! De foto's er nog even op zetten en dan is het tijd om te gaan slapen! :) Zet er dit keer ook wat foto's bij van de huizen die hier bijvoorbeeld op het eiland staan. ZO groot.. bizar.

1. Rity:
    7 mei 2019
    Wat een heerlijk verhaal weer Moyra. Niet altijd makkelijk met die boefjes, maar je geniet wel. Mooie omgeving . Sterkte met de verhuizing.
  2. Truus Ellenbroek:
    7 mei 2019
    Lieve Moyra, het is wederom een groot avontuur!!!! Fijn dat je zo geniet...... wat een heerlijk stel boefjes!!!! Echt erg gaaf om je verhaal te lezen. Sterkte de komende tijd. 🙋🙋🙋😘
  3. Ellen Schröder:
    7 mei 2019
    Ik heb weer genoten van je verhaal en de foto's > Sterkte met de verhuizing, hoop dat het andere huis snel klaar is.
  4. Tante Cobi:
    7 mei 2019
    Wat een belevenissen allemaal......en wat leuk al die foto’s
    Moyra......succes met de verhuizing en tot de volgende blog 👍🙋‍♀️ Groetjes T.Cobi
  5. Bauke:
    7 mei 2019
    Je maakt weer van alles mee. Leuk om te lezen. Geniet maar lekker van het mooie weer en de slangen.. Succes
  6. Frieke:
    9 mei 2019
    Hahaha wat een verhaal weer!
    Altijd zo leuk om het te lezen!
    Wij merken nu dat je weer lekker in je vel zit!!
    Misschien moet je je laten omscholen, kun je schrijver of journalist worden!
    Liefs Bernhard en Frieke
  7. Gerrie:
    14 mei 2019
    Nou Moyra, als je dit overleeft dan kan je de hele wereld aan!!! Het is pittig voor je maar je red het wel! Succes met de kleine draken!
    Liefs, Gerrie.