Veranderingen

25 juni 2017 - Penrith, Australië

Jemig wat gaat de tijd snel! Ik ben hier al 3 maanden!! Dat betekent dat ik op de helft zit van mijn verbl... Nee! Dat zit ik dus niet! Ik heb besloten dat ik 3 maanden langer blijf bij Jo, Phil, Georgia & Winnie! Dus in plaats van dat ik midden september terug kom, kom ik midden december terug! Oh yes!

Tijdje terug had Jo mij al gevraagd of ik eventueel langer zou willen blijven (mooi compliment dacht ik zo!) Ik moet zeggen dat ik daar niet gelijk 'ja' op kon zeggen en daar best lang over na heb moeten denken omdat ik eigenlijk al helemaal in mijn hoofd had zitten dat ik midden september terug zou komen, de najaarstenniscompetitie weer zou gaan spelen, er met Pake zijn verjaardag weer zou zijn, met mijn eigen verjaardag thuis zou zijn en meer van dat soort dingetjes. Ik wist echt niet goed of ik het nou moest doen ja of nee, heb er zelfs van gedroomd, dat ik in september terug kwam en dat helemaal niemand blij was om me te zien, zelfs Puck (de hond) niet! Haha..

Maar uiteindelijk heb ik dus toch besloten om hier nog 3 maanden langer te blijven, en nu ik dit zo typ denk ik ook: ik zou wel gek zijn als ik in september alweer naar huis zou gaan!! Dit is een unieke kans, ik zit in een geweldig lieve familie, zie ontzettend mooie dingen, maak een hoop mee en als ik tot december blijf maak ik ook nog de zomer mee!! (jaaa, dat betekent dat ik poepie bruin terug kom in de winter!) Anders had ik 3 winters achter elkaar gehad, eerst Nederland, nu dan in Australië en daarna weer Nederland.. vraag me af of dat goed was geweest voor m'n humeur! Zonde dus om in september al naar huis te gaan!

Toen ik het Jo vertelde dat ik langer wou blijven sprong ze van de bank af, begon te springen en vloog me om de nek! Wat een leuke reactie! Had wel verwacht dat ze blij zouden zijn, maar zo blij... Haha.

Het lijkt me ook heerlijk om midden december weer terug te komen, de week er na is Serious Request in Apeldoorn waar ik al m'n vrienden weer tegelijk ga zien. Daarna de kerst waar we weer gezellig met alle familie zijn! En oud en nieuw voor een goede afsluiter van een geweldig 2017! (ja, dat durf ik na 6 maanden van 2017 al te zeggen.)

Ik begin me ook steeds meer te beseffen hoeveel geluk ik hier wel niet heb. Ik zit in een ontzettend leuke en lieve familie die mij overal bij betrekken, ik heb mijn eigen appartementje met badkamer en privacy, eigen auto en als kerst op de taart de tennisclub die 500 meter verderop zit! En natuurlijk ontzettend lieve vrienden en familie thuis in Nederland! Het laat je ook zien wie je échte vrienden zijn en om je geven, daar ben ik echt heel dankbaar voor!

En dat ik dit besef komt ook vooral doordat ik andere au pairs hier in mijn omgeving heb zien komen en gaan. Zo was hier een ander meisje die in een familie zat met 3 ontzettend drukke jongens, waarvan de vader niks tot nauwelijks tegen haar zei, ze een klein kamertje zonder ramen in hetzelfde huis had waar ze niet kon uitslapen in de weekenden omdat er om 7 uur alweer een hoop geschreeuw was, een badkamer die ze moest delen en niet vrij gelaten werd door de familie (bijvoorbeeld als ze in de weekenden op stap wou). Uiteindelijk heeft ze besloten om te vertrekken omdat ze zo gestrest was bij de familie. Maar omdat die familie natuurlijk niet 1 au pair heeft gehad, kennen Jo en Phil die familie ook, niet persoonlijk, maar doordat hun au pairs bevriend waren met de au pairs van die familie. En zo blijkt ook dat hun vorige au pairs ook allemaal vertrokken zijn. Zo is er bijvoorbeeld ook een familie in Sydney die al 18 au pairs heeft gehad in 3 jaar tijd!

Ik moet ook zeggen dat ik van te voren er niet 1 keer over na heb gedacht dat het wel is fout zou kunnen gaan, dat ik in een familie zou komen waarbij het toch niet klikt, of dat ik geen privacy heb of wat dan ook. Beetje naïef misschien, maar ben er ook wel vrij open in gegaan geloof ik. Had niet veel verwachtingen.

Verder heb ik ook nog ander nieuws wat eigenlijk al gestart is vanaf het begin dat ik hier ben, waarvan ik niet zo goed wist of ik dat wel op mijn blog moest zetten. Jo werkt bij BONDS en Berlei, dat is een sport en ondergoed merk. Ze hebben echt de beste (sport) BH's! Even reclame maken, haha neehoor, ben er oprecht heel erg blij mee, heb nog nooit zulk fijn ondergoed gehad. En zo hadden ze al een keer gezegd op het Skype interview van te voren dat ik terug zou komen met een hoop ondergoed. Dacht dat dat een beetje overdreven zou zijn, maar nee! Dat is écht niet overdreven. Ik ben inmiddels (even tellen..) 27 BH's rijker! Gratis en voor niets... Dit komt omdat ik een maat heb waar ze ontzettend veel samples van over hebben! Lucky me! En de maat die ik heb, daarvoor zijn ze al heel lang op zoek naar een model die af en toe fittings kan doen waarbij ze kunnen zien hoe het product op (een jong) iemand staat. Dus Jo heeft mij gevraagd of ik dat zou willen doen en daar heb ik ja op gezegd. Verdien er ook nog is 35 dollar per uur mee!

Grappig feitje: Serena Williams (prof tennisster) koopt al vanaf dat ze jong was de sport BH's bij hun omdat dat de enige BH's waren die haar goed zaten. Dus 1 keer per jaar wanneer Australian Open was kwam Serena's moeder naar de winkel om een hele hoop sport BH's te kopen voor het hele jaar. En ik heb dezelfde maat als Serena, dus daarom zijn er ook zoveel samples denk ik!

Ook zijn ze ook nog op zoek naar een model voor hun eigen blaadje met hun sport producten. En ze hebben wel een model die de foto's doet, maar die reist de hele wereld over dus is het lastig om haar hier te krijgen omdat ze nauwelijks beschikbaar is. En aangezien ik het zelfde lichaam als haar heb is mij gevraagd of ik haar back-up zou willen zijn! Dusja... wie had dat gedacht, ga je als au pair aan de slag in Australië ben je ineens een model voor fittings en misschien voor foto's in een blaadje..

Oja! Een andere verandering is, is dat ze de parkeergarage van het winkelcentrum veranderd hebben. Ze hebben namelijk in plaats van tickets (waar ik zo'n ruzie mee had. zie vorige blog) die je uit een apparaat moet halen bij binnenkomst waar je te korte armen voor hebt of er verkeerd in rijd ofzo. Is het nu ticketloos parkeren! Je hoeft er alleen maar doorheen te rijden en het nummerplaat wordt onthouden en dat is het zelfde wanneer je er weer uit rijd, nou echt waar, ideaal! Dat mensen hier niet eerder op zijn gekomen zeg. Maakt het leven weer even wat makkelijker en ook nog beter voor het milieu!

En een ander dingetje, wat ik van plan ben om te doen deze week is om een filmpje te maken van hoe een week (of een dag, ben ik nog niet over uit) er voor mij uit ziet, zodat jullie ook een idee krijgen hoe het er aan toe gaat hier. Kan mij best voorstellen dat dat misschien een beetje vaag is. Dus dat ga ik proberen om in elkaar te flansen!

Oeeeh, en nog 30 dagen dan komen papa, mama, Koen en Roos hier om 6 uur 's ochtends aan in Sydney! Komt heel dichtbij nu! Ze blijven 23 dagen waarvan we 9 dagen met zijn vijven van Brisbane naar Sydney gaan reizen met een camper. Er komen weer grappige en leuke verhalen aan dus. Kan tegen die tijd misschien mijn ouders wel even een stukje laten schrijven hier op. (Is dat is even leuk he, pap en mam?)

Zo, ik ga het maar weer is afronden, is weer lang genoeg geworden! Haha. Dat kort houden lukt nooit zo zoals jullie zien..

Ik hoop dat het filmpje lukt en dat ik 'm over 2 a 3 weken ongeveer kan uploaden! Jullie horen van me! :)

Fijne zondag allemaal!

1. Bauke:
    Moyra,

Een verlenging van je verblijf wat leuk voor je. Je hebt het wel naar je zin als ik zo je verhalen lees. Geniet er maar van en nog een maand en je kunt ouders verwelkomen. Heerlijk toch ?
    Groet Bauke
  2. Angelique Veenhuizen:
    25 juni 2017
    Moyra wat maak jij toch leuke dingen mee!! En wat een mazzel kont ben je dat je model mag zijn!! Super leuk!! Je hebt groot gelijk dat je langer blijft. Eigenlijk gaat de tijd best snel he? Ik kijk uit naar je filmpje!! Ik denk dat iedereen wel benieuwd is. Geniet van alles! En maak er een super leuke vakantie van met je ouders en Roos en Koen
    Je mag trots op jezelf zijn meisje!!
    Veel plezier liefs Angelique
    En hopelijk volgt het filmpje snel
  3. Jeanine:
    Ha Moyra,

Wat een leuke dingen maak je mee zeg! Fijn om te lezen dat het zo goed gaat en je nog 3 maanden blijft! Geniet van alles wat je meemaakt en alvast heel veel plezier met zijn allen over een maand ( weer eens wat anders als kamperen in de Vendee) lieve groet, Quirien en Jeanine
  4. Ellen Schröder:
    25 juni 2017
    Ik het echt het gevoel dat je nu je draai hebt gevonden. Je hebt echt een fijn gezin getroffen, maar dat niet alleen ze moeten ook heel blij met jou zijn en dat zijn ze gelukkig ook. Het was niet voor niks dat Jo een gat in de lucht sprong dat je wilde blijven. Dit zegt ook heel veel over jou. Ook erg leuk dat je naast het au pair zijn ook veel andere dingen kan en mag meemaken. Straks houd je er nog een baan als model aan over, wie weet :). Ook een super vooruitzicht dat je ouders en Koen en Roos binnenkort komen. Geniet er van. Gelukkig is iedereen dankzij social media ook heel erg dichtbij. Ik kijk uit naar je filmpje
  5. Rity:
    25 juni 2017
    Tjee Moyra, wat een hoop leuk nieuws, al hadden we stiekem al wat van je papa gehoord. Een goed besluit hoor. Een ervaring voor het leven (zeg ik uit ervaring) en wat fijn dat je zo een lief gezin hebt getroffen. Ik ken ze niet maar geef ze maar een dikke knuffel van mij. Geniet van alles dat op je pad komt. xxx
  6. Tusker Donna:
    25 juni 2017
    Echt een heeele goede keuze moy daar ga je geen spijt van krijgen!
    Enu, even over die droom.... NATUURLIJK ben ik blij als je weer lekker terug in nederland bent!! Ik mis mn beste vriendinnetje maar vind het te gelijkertijd ook zo waanzinnig leuk dat je het zo fijn naar je zin hebt! In December sta ik je met open armen te ontvangen en moet je even heeeel veel knuffels ondergaan (even inhalen en weer beseffen dat je terug bent :)) en genieten van onze plannen (wat we nu al voor december hebben).
    Ik wens jullie alvast heeeeeel veel plezier met het gezinnetje in Australië. Dat gaat vast een hele mooie en gezellige reis worden met elkaar (wat betreft de gezelligheid spreek ik uit ervaring haha).
    En we moeten nog even video bellen voor ik vertrek!
    Dikke knuff xxx Don
  7. Pake en Oma:
    25 juni 2017
    We hebben er weer van genoten , ik had het al gehoort van de week ,maar Pake vond het weer erg mooi , blijf lekker schrijven ,wij genieten er van ,nog een fijne tijd,en verheug je op het aanstaande bezoek van fam dikke pakert van ons gr
  8. Charlotte:
    25 juni 2017
    Ooooo lieve schat, ik ben zo blij dat je het zo getroffen hebt daar down under! Ik voel tijdens het lezen gewoon jouw enthousiasme! Heerlijk! Vergeet niet dat de familie het ook ècht met jou getroffen heeft. Je bent een topper (met af en toe wat kleine mankementjes, maar die horen bij jou en maken je juist een leuk persoon).

Heel erg leuk dat je moeder, vader, Koen en Roos je op komen zoeken. Echt heel heel heel erg cool dat ze even kunnen duiken in jouw 'wereld' at the moment, dat ze jouw appartement kunnen zien, de familie kunnen ontmoeten enzovoorts.

Enne.. dromen zijn bedrog hè. Als jij terug komt dan sta ik te juichen! Maar voor nu: GENIET en blijf in het moment. Je hebt nog een mooie tijd te beleven.

Hele dikke knuffel en we videobellen weer!
    P.S. De kroketten in mijn vriezer wachten gewoon even wat langer op jou.
  9. Bart:
    27 juni 2017
    ha die Moy,
    wat een lekker verhaaltje weer, al wist ik al een heleboel door het bellen.
    was weer leuk zondag, dat skypen met Jo en Phil erbij

en nou weer een film binnenkort
    moeten wij zeker filmen als we daar zijn

nou, dikke knuffel van je pa xxxx en tot gauw
  10. Roger en Wieke:
    29 juni 2017
    Wat leuk te lezen Moyra, deze enthousiaste verhalen. Fijn dat het je zo goed bevalt. Heel veel plezier met je familie straks!! Groetjes Wieke